Отговор и обяснение

2 юни 2008

Благодаря на всички, които отговориха на въпросите от „допитването“ ми. Всъщност, има само един грешен отговор в анкетата (драмата на Корней е „Сид„, както правилно отбеляза viv) и той трябваше да подведе публиката, че може би и сред другите има някоя посбъркана опция 🙂

Обаче един от вариантите е най-верен, разбира се. Sit – без кавички и с главна буква, е псевдонимът на млад холандски художник, станал известен като графити-авторът Freakin Sitnie. Сега Сит намира, че улицата е изчерпала себе си като възможности за изява и се връща към традиционните техники на рисуване върху платно. Нещо повече, той озаглавява серията си UNWIRED!!!, за да подчертае отказа си от дигилизиране на изкуството.

sit

„Черно-бяло като добро-зло, любов-омраза“, казват изкуствоведите. Попаднеш ли в света на Сит, ще изпиташ усещането, че всички ние сме „болни копелета, облечени в усмирителни ризи“.

Това е отговорът. А обяснението за появата на допитването следва (ако има търпеливи да го изслушат).

Тъкмо бях попаднала на интервю със Сит и се чудех дали да напиша за него – колко хора се интересуват от такава тематика – блогът ми, разбира се, има за основна цел да ми напомня на мен самата, но иска време – и т.н. Струва ли си да пиша?

Тогава при Еленко се случи лекият спор относно „трудно ли е да станеш известен блогър“, който затъмни основния въпрос: има ли смисъл да ставаш известен блогър (освен ако не целиш точно това). Оказа се, че имало смисъл. Ако си известен, имаш повече на брой свидетели, които ще потвърдят първенството ти при публикуване на собственото ти произведение. Иначе ще се наложи да търчиш при нотариус с разпечатка на поста преди да го обнародваш. Шегувам се.

А защо няма смисъл да ставаш известен,  обяснява Amelia Ekhart: „идеята да бъда заговорена на улицата по повод на нещо, писано от мен из блогосферата, независимо дали в моя блог или като коментар към чужд, не ми допада“. Да.

Не, радвам се, когато разбера, че ме четат. Защото темите, по които пиша не са общоупотребителни в собствените ми среди. Доскоро и блогърите бяха най-вече от професионални кръгове, които нямат време да се интересуват от по-отвлечени теми. Затова се радвам, когато срещна човек, склонен да сподели пристрастията си в „моите“ теми.

Това е. Иначе можех да разкажа, че изследване на психолози от Университета в Аризона стигнали до заключението, че поразголените мацки продават, ама само кока-кола или шоколадче и то само ако успееш да отскочиш до магазина в първите десетина минути след като видиш рекламата. Обаче не пиша за това, защото статията на учените още не е публикувана, а загубих линка към прес-релиза. Затова ви занимавах с душевните си терзания. Тези последните не си струват, но Сит си струва. Нали?

5 Коментари “Отговор и обяснение”

  1. Аmelia Еkhart Says:

    Хм… Аз май съм пропуснала и това на Еленко, и допитването, защото иначе щях да се включа.
    Идеята зад фразата, която цитираш:
    1 – това, което пиша в блога си, има малко общо с мен в реалността, защото ежедневието ми прелива от занимания в друга насока;
    2 – настроението, в което пиша едно или друго нещо в блога си, едва ли ще съвпадне с това, което имам на улицата /съгласи се, че на автобусната спирка едва ли бих могла да дам адекватен отговор на възможен въпрос от типа на: „ама ти защо написа еди-кое си стихче?/;
    Колкото до авторството, може би трябва да помисля по въпроса и като го измисля, ще си проличи.
    Поздрави!

  2. Illa Petrova Says:

    И аз така схванах фразата от поста ти. Може би в контекста на моя, цитатът е получил по-различно звучение. Надявам се, не толкова различно, че да изключва първоначално вложеното в него, защото аз имах предвид тъкмо него.
    Впрочем, имам впечатлението, че Еленко прекрасно умее да парира опитите да се надникне в личната му сфера въпреки прозрачността на блога му. Така че едва ли би разбрал нашите вълнения 🙂
    Но, слава богу, свят широк – хора всякакви.

  3. smiling Says:

    Сит си струва, Illa. Благодаря за анкетата и поста!

  4. Illa Petrova Says:

    И аз благодаря!

  5. жби Says:

    А что, неплохо!


Вашият коментар

