Из руските блогове за изборите

4 декември 2007

“… бях неприятно поразен от липсата на кабинки за гласуване и необходимостта да напъхвам бюлетината с помощта на някакъв наблюдаващ задник. Впрочем, това не ми попречи да гласувам традиционно за себе си… винаги правя едно и също – вземам си бюлетината в къщи. Ченгето не ми позволяваше да изнеса бюлетината, каза, че била държавна собственост… изнесох я разбира се, вече двадесет години го правя”.
“А в нашата секция имаше красиви кабинки за гласуване. Така. И красиви календарчета за 2008 г. Да. Защото от нашия прозорец се вижда Червения площад. А от Вашия прозорец, Х., знаем какво се вижда…”
———–
“Два пъти гласувах за СПС [партията на Немцов и Чубайс]. Изборите са организирани някак добронамерено: дават бюлетини на кой колкото иска, гласувай си както ти е кеф. Мисля, че това е правилно”.
“Аз гласувах за ЛДПР [партията на Жириновски]. Тъй като гласувах за пръв път (на 18 съм), поздравиха ме и ми дадоха CD “Моят избор 2007″, безплатен пропуск за някакъв студентски купон и някакво мишле (изглежда, че е поставка за GSM). Много съм доволен. Дреболия, ама ми е приятно”.
“Разстроих се. На мен ми дадоха само пропуск за дискотека. Пък и аз гласувах за ЛДПР”
“Много странни читатели имаш днес”
“А, това са дечица, едното даже е моето. Спомням си, че по-рано дори се наакваше”.
“А при нас не само не даваха повече от една бюлетина на човек, но даже изискваха, не дай боже, да не намачкаме бюлетината в процеса на попълване. А на мен ми беше много трудно да не поомачкам такава пространна бумага, както се бях замислила”.
———–
Слайдшоу със снимки от в.”Ведомости”:

Последната снимка потвърждава, че не във всички секции е имало кабини.
Навръх 2 декември, точно в деня на изборите в Русия, от Six Apart обявиха, че окончателно са продали целия LiveJournal (откъдето са горните цитати) на руската компания СУП. Интересно, на следващите избори дали ще има такива постове?

Blogged with Flock

2 Responses to “Из руските блогове за изборите”

  1. nname.org Says:

    свободата не се изкупува лесно. пак ще има блогове, просто ще мигрират към blogger.com или друга платформа

  2. illa Says:

    Не съм много сигурна. За тях ЖЖ (така наричат LiveJournal) е институция, не искат да ходят другаде.


Вашият коментар

