Малко социология

30 юли 2007

І. На Harris Interactive – в Европа и в САЩ преобладават популистки настроения:
– 91% от немците, 75% от американците и 66%(най-ниският процент) от испанците намират, че разривът между бедни и богати се увеличава; навсякъде болшинството от запитаните отговарят, че не уважават топ-мениджърите и не смятат, че доходите на последните са оправдани и заслужени; преобладаващата част от европейците биха искали да се лимитират възнагражденията на управляващите големи компании (така мислят 32% от американците);
– повечето от запитаните англичани, французи и испанци са на мнение, че глобализацията е вредна за страната им; подобно е виждането и на голяма част от американците; най-много са привържениците на глобализацията в Германия и Италия, макар че те(феновете на глобализацията в тези страни) да са малцинство сред съгражданите си;
– 68% от италианците, 48% от американците, 36% от англичаните, 33% от немците, 17″ от испанците и 14% от французите смятат, че държавата прекалено много се намесва в икономиката; затова пък повечето испанци, немци и французи предпочитат тази намеса да е по-активна.
ІІ. Изследването на руската блогосфера свидетелства за коренна промяна в ценностните нагласи сред поколението от първото десетилетие на ХХІ в. в сравнение с това от 90-те години на ХХ в.:
– младите хора сега са по-скоро непукисти отколкото кариеристи;
– новото поколение е рожба на масовата култура, но то с всички сили се стреми да се дистанцира от нея, както и от примитивното потребителство на предшествениците си;
– иронично отношение към активизмите; флашмобът е предпочитана форма за деклариране на гражданска позиция, защото е ироничен и забавен начин за изразяване на мнение;
– стремеж към пътешествие, но „без туризъм“ – т.е. целта е да живееш като местните хора, да работиш като тях, да се слееш с тях. Смисълът е, че работата трябва да е свързана с духовно удовлетворение, за да бъде животът ти пълноценен;
– отказ от престижното потребление, характерно за 90-те; главното сега е да подчертаеш собствената си индивидуалност и неповторимост, а не социален/финансов статус;
– скептицизъм по отношение на реклама, масмедии, всякакви PR-кампании.

Powered by ScribeFire.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: