Cyberbullying

8 май 2007

Това е относително нов феномен – тормоз по интернет, GSM и пр. Спектърът на проявите му е твърде широк: от заплахи до подигравки. Изследване на Harris Interactive показва, че 43% от американските тийнейджъри (на 13-17 г.) са се сблъсквали с кибертормоза. Най-често от него страдат момичетата – те получават по интернет или по мобилния си телефон оскърбителни двусмислени картинки и снимки, директни обиди или клевети по техен адрес. По неизвестни причини, явлението е най-разпространено сред 15-годишните.
Най-често тийнейджърите се занимават с изпращане на тормозещи съобщения, защото им е забавно, или за да си отмъстят за нещо, или защото жертвата им изглежда беззащитна. Освен това, „активистите“ не мислят, че ще има някакво възмездие за пакостите, които вършат в мрежата или по телефона. Интересно, че най-ефективното средство за борба срещу явлението е отказът да се общува с авторите на електронния тормоз.

2 Коментари “Cyberbullying”

  1. lyd Says:

    на мен по-интересно ми е доколко тези, към които е насочен тормозът се възприемат като жертви. и по-рано ти бях казала, че поведението на кати сиера ми се вижда малко предвзето. ама ако аз не се стряскам от такива неща (не че са ми се случвали), това не значи, че и другите … на теб случвало ли ти се е? или на хора, които познаваш лично?

  2. illa Says:

    Да чукам на дърво, не ми се е случвало. Но хората, които познавам, са се възприемали като жертви в такава ситуация. Оттам нататък – някои се оттеглят, други се опитват да се преборят по начина, по който смятат, че ще могат. Някои успяват, други – не. Аз намирам, че е губене на време да се бориш в интернет. Аз бих се оттеглила. Но твоят вариант е най-добър, стига да имаш силите да го приложиш. Аз си признавам, че нямам.
    Впрочем, има и такива, които нарочно предизвикват агресия към интернетската си самоличност, за да постигнат по-голяма популярност. Но това е съвсем различно нещо.


Вашият коментар

