Мутации на масмедиите

13 март 2007

Изследователският център Project for Excellence in Journalism публикува поредния си годишен доклад State of the News Media 2007. Покрай другото, авторите на доклада правят извод, че журналистическата "култура на аргументите" постепенно се превръща в "култура на отговорите", т.е. журналистите все повече декларират идеологическите си позиции и старателно доказват на читетели/слушатели/зрители собствената си правота.
Някои от заключенията в доклада:
– Броят на радиослушателите и на потребителите на интернет се стабилизира. Успоредно с това намалява популярността на кабелните ТВ (които са най-популярни в САЩ), падат тиражите на вестниците и много от списанията. Засега "новите" масмедии (PDA и MP3-плейери) нямат новинарско значение;
– "Традиционните" масмедии все повече се интересуват от интернет, но и до момента не са успели да произведат ефикасен модел на използването му;
– През 2005 г. забележимо нарастна популярността и разнообразието на блоговете, които преминават към нова степен в развитието си – създаването на скандали и, в отделни случаи, комерсиален успех;
– Вестниците си остават любимо средство за осведомяване за хората, интересуващи се от политически новини (66% от американците, които следят развитието на политиката, редовно четат вестници);
– Радиото продължава активно да се променя и, съдейки по всичко, слуховете за неговата смърт са силно преувеличени – в началото на ХХІ век радиото остава една от най-популярните масмедии.

Powered by Qumana

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: