„Интернет залят от лични дневници“

20 февруари 2007

Е, добро утро!

Не обичам да съм саркастична, но ми е трудно да се въздържа  🙂

Днес на сайта internetreklama.com е публикувана статия за българската блогосфера. И по-точно – за българските блог-платформи. За съжаление, самият автор (Димитър Димитров, Монитор – според подписа отдолу) май е новак в блогърстването. Или поне не се е задълбочавал много в изучаването на това явление.

Първо, 25 хил регистрирани блога изобщо не са много. Те може би значат нещо от гледна точка на привличане на рекламодатели, но чак пък да са залели интернет или даже българската му част, ми се вижда непремерено като стил на изразяване;

Второ, очевидно българските сайтове се стремят да са не блог-платформи, а социални мрежи. Оттам това "голяма част от потребителите приемат блога като «интелигентният(sic!) начин за запознанства»”.

Трето, цитиран е създателят на единия от сайтове да казва: "има и много хора на изкуството – поети и писатели, които чрез блоговете си получават обратна връзка с читателите си. Техните послания и искрени чувства достигат до максимален брой хора. Кой български автор в днешно време може да си позволи да продаде 25 000 тираж на творбите си?”. Аз пък питам: за какви продажби става въпрос? Това, че някой публикува писанията си, съвсем не означава, че някой ги чете. Камо ли пък да ги "продава". Вярно, администрацията на сайта със сигурност продава. Реклама – според броя на посещенията. Поради това качеството на постовете не е важно. Писатели или читатели, все едно; важното е да кликват на сайта.

Четвърто, никоя от най-популярните в света блог-платформи не извежда на преден план функции по т.нар. оценки или тагетиране на блоговете като цяло. Това е очевидно ограничаване на свободата на себеизразяване. Пък и създателите на платформите предпочитат по-деликатно да толерират тези потребители, които им носят по-големи печалби поради по-голяма посещаемост. Лансирането на определени блогъри, натрапвано още от първа страница, неизменно отблъсква посетителите. Смешно е, че такива относително неевтини начинания започват без съответна предварително разработена маркетингова стратегия. Което само подсказва, че българският интернет все още няма в достатъчна степен ликвиден потенциал.

Powered by Qumana

13 Коментари “„Интернет залят от лични дневници“”

  1. Eneya Says:

    Ох, да и аз го видях това.
    Отначало се чудех дали да не тегля един дъъъълъг обяснявателен пост, после махнах с ръка и се отказах.
    Много ми е смешно как публикуват някакви такива правени, недоправени изпълнения.
    Нищо, следващия път.
    😉

  2. illa Says:

    Ами на мен ми мъчно, че е такова положението. И жадувам някой да ме опровергае. Много ще се радвам, ако бъркам с изводите си.
    Всеки си има своите капризи, нали. Аз – блоговете 🙂
    Пък за стила и подхода на цитирания автор – нека сме снизходителни 🙂

  3. Вени Г. Says:

    Като четях някога професионално подобни текстове, коментарът ми бе лаконичен:“Бляк!“ Сега освен да кажа „Голям бляк!“, не виждам друга възможност след анализа на Illa.

    Но ми правят впечатление две погрешни разбирания за блогплатформите и блогосферата /подозирам, че на автора на статията не му е ясна и тази разлика/:

    1. Illa го каза за смесването със социалните мрежи

    2. Другото неразбиране напоследък придобива изява в разните дискусии в „Мегафона“ на „Капитал“ и в Блогосферата на „Дневник“, включително пренасяйки се в личните блогове, относно пълните или кратки RSS емисии. Поддръжниците на кратките емисии възприемат блогосферата като традиционна медиа със съответните собственици, авторитети, идеологии, норми, условности и прочие. Но май за втората заблуда си заслужава отделно да пиша, щото темата ми се вижда твърде интересна.

  4. illa Says:

    Да, за съжаление, така е – гледат на блоговете като на традиционни медии. И на мен това не ми харесва, но не съм 100 % сигурна в правотата си и затова не тръгвам да оспорвам такова виждане.

  5. Вени Г. Says:

    И аз не съм сигурна, затова мисля, че една смислена и коректна дискусия по проблема ще е от полза за блогващите българи.

  6. asktisho Says:

    Христо Калчев може да се похвали с такива тиражи, лека му пръст…..

  7. illa Says:

    @Вени, да, определено ще е от полза. Ако някой я започне, аз бих се включила 🙂
    @ Тишо, не е работата в тиражите 🙂

  8. tin4e Says:

    някой просто е описам blog.bg и не е потърсил друга информация

  9. illa Says:

    Е, писал е и за bglog.bg 🙂

  10. maestross Says:

    Ставаш все по-добра!!! Харесва ми патоса с който пишеш. BRAVO!!!

  11. illa Says:

    хъм! Нали знаеш, че бягам от патоса
    🙂

  12. rahenna Says:

    http://www.kultura.bg/article.php?id=12662

    реших че някак все се заобикаля моята колонка в култура. някъде да има дискусия по проблема споменат към края на текста?

  13. illa Says:

    Много съжалявам, но напоследък нямам много време и не следя редовно „Култура“. Радвам се, че има там такава колонка.
    Колкото до проблема с т.нар. виртуални клонинги или пък нововъведението „виртуален секретар“ – интересно явление, наистина. Не съм виждала в българската блогосфера да се е появила дискусия по въпроса. Струва ми се, тук това явление не е придобило особена популярност.


Вашият коментар

