Медии и още нещо

19 декември 2006

"Мислете с главите си, не с телевизите!" – каза Симион Патеев тия дни. И в разсъжденията си, както и в коментарите, засегна двата аспекта на проблема: обективността на информацията и въздействието на рекламодателите.

Обективността е доста имагинерно понятие. Mark Emmert – президент на Университета на Вашингтон (Сиатъл) акцентира върху разнообразието от мнения, разпространявани от масмедиите. Той се опасява, че консолидацията на медиите ще доведе до хомогенизация на мненията и ще възпрепятства генерирането на нови идеи.

"Имах възможността да посетя университети в страни, където хомогенизираното мнение на практика е единственото, което ти позволява да вървиш напред – споделя Emmert. – Там ще намерите студенти, които са много добри по математика. Ще намерите студенти, които са много добри в излагането на научните факти на деня. Но вие няма да намерите студенти, които са творци. Вие няма да намерите студенти, които преместват границите на науката. Нама да намерите студенти, които искат да обсъждат спорни въпроси с колегите си; оставили са способностите си в покой".

Симион Патеев се надява, че блоговете биха запълнили недостига на факти и мнения в традиционните масмедии. И той се притеснява, обаче, от нахлуването на рекламата в блогосферата. Други блогъри са още по-крайни в опасенията си.

Статия в C/Net дава повод на Dr. Tony Hung да говори за корумпирането на социалните медии. Той описва различните механизми на развращаване на блогърите. В коментарите Tom Edwards разказва за собствения си опит на общуване с рекламодатели. Получил безплатно копие на продукт и обещание да спечели, ако напише за продукта. Журналистът остро се възмутил от равнището на корупция в gaming press, но в отговор му предложили да съобщи адреса, на който да му бъде изпратен чека, тъй като явно е приел офертата.

Powered by Qumana

2 Коментари “Медии и още нещо”


  1. „Ще намерите студенти, които са много добри в излагането на научните факти на деня. Но вие няма да намерите студенти, които са творци. Вие няма да намерите студенти, които преместват границите на науката. Нама да намерите студенти, които искат да обсъждат спорни въпроси с колегите си; оставили са способностите си в покой“

    С това ми припомни една книга на Маршъл и Ерик Маклуън, в която казват (перефразирам), че епохата на електронната комуникация е отучила хората да разсъждават и те са оставили други да го правят вместо тях. Там те застъпват много добре теорията за лявото и дясното полукълбо, за аналитичността и праволинейността.

    Електронната култура сама по себе си игнорира аналитичността, казват авторите, доколкото си спомням.

    Ще се постарая при наличие на време да направя една рецензийка на тази част от книгата… Мисля, че би ни била полезна в разсъжденията занапред…

    („Закони на медиите“ се казва и е писана отдавна)

  2. illa Says:

    Сама по себе си електронната култура едва ли игнорира аналитичността. Въпросът е в това, дали има достатъчно съпротивителни сили, за да не се превърне в точно такова(игнориращо) явление под въздействието на външни фактори. Културата, струва ми си, има малко съпротивителни сили. Но нейната сила е в нейната слабост – никога не се знае какъв номер ще извърти на „който поръчва музиката“ 🙂
    ––––
    Да, ще бъде полезна такава рецензия. Чакам я.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: