Новият „Капитал“

12 март 2006

Седемте най-важни промени, според както са представени в "Пътеводител на читатетеля":

01. Ново лого. Старото лого на вестника си беше идеално, но за 90-те. Новият вариант е малко по-тежък, доста по-стабилен и като цяло по- модерен – показва още по-добре какъв вестник е "Капитал".
02. Две различни секции. Основната част от вестника ще бъде разделена на две части просто за да е по-удобно да се чете. Капитал в момента е може би най-големият български вестник – около 100 страници, и досегашният вариант щеше да е много непрактичен.
03. Удобна навигация с цветове. За да е по-лесно да се ориентираш в новия "Капитал", всяка от основните секции ще е с различен цвят – синьо за коментарите, тъмночервено за първата секция и класическото за бизнес вестниците оранжево за втората. За "Кариери" избрахме свежо зелено.
04. По-добре организирана информация. Текстовете в "Капитал" ще са по-къси, но за сметка на това по-добре структурирани. Пристрастените към вестника ще получават същото количество информация, но оптимизирано за по-лесно възприемане.
05. Повече визуална журналистика. Става дума просто за по-нагледен начин да се представят сложни процеси. Идеята е, че така информацията (същата – сериозна и достоверна информация) се разбира с много по-малко усилия.
06. Нови шрифтове. Оставихме старите с големи благодарности в миналото. Новите шрифтове са внимателно подбрани така, че всички текстове да се четат лесно, а и по-добре да се разбира от коя статия трябва да започне да се чете дадена тема. Няма нужда от нищо повече, освен да разгърнете вестника…
07. По-въздействащи илюстрации. Новите формати на снимките и илюстрациите позволяват с тях да се кажат много повече неща. Досега те бяха повече мълчалив спътник на текстовете във вестника, а сега ще заговорят със свой собствен, силен глас.

"Видимо. „Капитал“ е по-лесен за възприемане", казват издателите. Повече картинки, по-кратки текстове, по-едър шрифт… Човек като си страда от дислексия, едва ли изобщо ще го чете. Ама нейсе. Преди тия хора го купуваха от снобизъм. Сега за какво?

А аз за какво да продължа да го купувам? Няма.

Powered by Qumana

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: